دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید

رئیس اداره آموزش

نام : سیده مریم

نام خانوادگی : حسینی

مدرک تحصیلی : کارشناس علوم تربیتی

کارشناس آموزش

نام : عفت

 نام خانوادگی : آرایش طبیعت

 مدرک تحصیلی : کارشناس علوم تربیتی و مشاوره

کارشناس آموزش

نام : سپیده

نام خانوادگی : بهروزیان

مدرک تحصیلی : فوق لیسانس فناوری اطلاعات

کارشناس آموزش

نام : آهنگ

نام خانوادگی : رنجی

مدرک تحصیلی : لیسانس پرستاری

 مسئول امور کلاسها

نام : تورج 

 نام خانوادگی : علیشاهی

 مدرک تحصیلی : فوق دیپلم

 کمک مسئول امور کلاسها

نام : بهنام

 نام خانوادگی : اسدزاده

 مدرک تحصیلی : لیسانس مشاوره

شماره تماس:

      مستقیم:  32754914
      تلفنخانه:  32754961 الی 32754964
      داخلی:     231 - 355 - 226

 

امکانات آموزشی:

9 کلاس هر کدام  شامل 50 صندلی دانشجویی و 9 دستگاه ویدئو پروژکتور به همراه پرده و ریموت کنترل و 9 دستگاه کامپیوتر و 9 دستگاه اورهد

کلاس و اتاق دکتری با 9 دستگاه کامپیوتر و دو دستگاه ویدئو پروژکتور به همراه پرده و ریموت کنترل

 

نرم افزارهای مورد استفاده :

برنامه آموزشی هم آوا

برنامه آموزشی نوید

برنامه اتوماسیون اداری  

 

رسالت:

برنامه ریزی ، سازماندهی،هماهنگی امور آموزشی دانشجویان در راستای رسالت دانشکده کنترل و نظارت در اجرای قوانین و مقررات آموزشی

 

وظایف:

انجام کلیه امور آموزشی مربوط به ثبت نام ،انتخاب واحد،برگزاری کلاسها و امتحانات ، اعلام نمرات و فراغت از تحصیل دانشجویان مقاطع کاردانی،کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی

 

شیوه نامه برگزاری آزمون ها

فرآیندها

آئین نامه های آموزشی

آئیـن نامـه انضبـاتی دانشجـویی

 

آمار دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی نیمسال اول 1403 : (دانشجویان کارشناسی 450 نفر+ 80 نفر میهمان - دانشجویان ارشد 98 نفر - دانشجویان دکترا 16 نفر - جمع کل دانشجویان 644 نفر)

phD پرستاری - 16 دانشجو (روزانه 12 پردیس 3 اتباع خارجی 1)

کارشناس ارشد پرستاری ویژه - 18 دانشجو (روزانه 14 پردیس 4)

کارشناس ارشد پرستاری داخلی جراحی - 31 دانشجو (روزانه 21 پردیس 8 اتباع خارجی 2)

کارشناس ارشد روانپرستاری - 21 دانشجو (روزانه 17 پردیس 4)

کارشناس ارشد مشاوره در مامایی - 28 دانشجو (روزانه 20 پردیس 8)

کارشناس پرستاری - 339 دانشجو

کارشناس مامایی - 59 دانشجو

کارشناسی فوریت های پزشکی - 52 دانشجو

 

برنامه کارآموزی ها، کلاسی، امتحانی، هفتگی و دفترچه آموزشی:

کارشناسی و کاردانی

ارشد پرستاری

ارشد مامایی

دکترای پرستاری

 

شرح وظایف ها:

شرح وظایف رئیس اداره آموزش
پاسخگویی و ارائه راهنمایی مناسب به ارباب رجوع - مطالعه و اجرای قوانین و بخشنامه های مربوطه - شرکت در جلسات شورای آموزشی و کمیته های دانشکده - ارزیابی مستمر کلیه فعالیتهای آموزشی همکاران آموزشی - هماهنگی و همکاری با آموزش کل و معاونت دانشجویی و فرهنگی در امور کلی آموزش دانشکده - انجام مکاتبات لازم با آموزش کل دانشگاه - بررسی درخواستها و نیازمندیهای آموزش ودانشکده - تهیه آمار دانشجویان- اعضای هیئت علمی - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجویان به اساتید راهنما. - انجام و کنترل انتخاب واحد دانشجویان - گزارش فعالیت اساتید و دانشجویان و عملکرد آموزشی در پایان هر نیمسال به ریاست ومعاون آموزشی دانشکده. - نظارت و همکاری در برگزاری جلسات امتحانی - تهیه لیست دانشجویان مشروط و اعلام و ارجاع به مرکز مشاوره دانشگاه - تنظیم کلاسها بر اساس برنامه کلاسی و ساعات درس و برقراری نظم در برگزاری کلاسها - اعلام برنامه کلاسی وامتحانات به دانشجویان از طریق سایت دانشکده و نصب در پانل آموزش - کنترل تشکیل کلاسهای درسی و حضور و غیاب اساتید ( روزانه و ماهانه) - معادل سازی واحدهای دانشجویان تغییر رشته و انتقال و ثبت آن - تهیه کاتولوگ دروس برای هر نیمسال تحصیلی..

 

شرح وظایف کارشناسان آموزش
راهنمایی و مشاوره دانشجویان در امور آموزشی - ثبت برنامه ترمی گروه‌های آموزشی در نرم‌افزار سما و اختصاص کلاس به هر درس در بازه‌های زمانی معین - انجام رفع نقص انتخاب واحد دانشجویان در بازه زمانی تعیین‌شده در تقویم داخلی آموزش - انجام حذف اضطراری تکدرس در بازه زمانی مصوب در شورای آموزشی دانشگاه - استخراج گزارش تخلفات انتخاب واحد، کسر یا اضافه واحد (با توجه به دوره، مقطع و وضعیت تحصیلی دانشجو) و گزارش عدم رعایت پیش‌نیاز و اعلام آن به مدیر گروه و پیگیری پاسخ و نهایتاً اعمال آن در نرم‌افزار توسط مسئول آموزش دانشکده - استخراج گزارش دانشجویان مشروط در هر ترم و گزارش دانشجویان اخراج آموزشی (۳ ترم مشروط متوالی یا ۴ ترم مشروط متناوب برای ورودی‌های قبل از ۹۱۱: ۳ نیمسال مشروط، اعم از متوالی یا متناوب، برای ورودی‌های ۹۱۱ و بعد آن) و صدور حکم و ارائه آن به مدیر گروه جهت اعلام به دانشجو و ارسال رونوشت به اداره خدمات آموزشی جهت درج در پرونده - راهنمایی دانشجویان اخراج آموزشی (سه ترم متوالی یا چهار ترم متناوب) به کمیسیون موارد خاص دانشگاه و تکمیل فرم‌های مربوطه - راهنمایی دانشجویان ذینفع در خصوص اخذ درس به صورت معرفی به استاد و ارائه فرم مربوطه پس از مطابقت شرایط دانشجو با آیین‌نامه‌های مصوب - تطبیق و کنترل واحدهای دانشجویان هنگام فارغ‌التحصیلی با سرفصل مصوب رشته و، در صورت تأیید اتمام دروس، امضاء کارنامه و ارائه به مدیر گروه جهت تأیید نهایی - ارائه فرم‌های تسویه حساب میهمان، انتقال و فارغ‌التحصیلی و فرم‌های اولیه مرخصی و انصراف به دانشجویان و راهنمایی آنان - انتخاب واحد دانشجویان میهمان و انتقالی، و انتقالی توأم با تغییر رشته - تکمیل اطلاعات مربوط به فرم‌های درون‌دانشگاهی و برون‌دانشگاهی در خصوص دانشجویان دانشکده (معدل، واحدگذرانده، تعداد مشروطی، اخراجی و . . .) - برگزاری امتحانات و حضور و غیاب دانشجویان در جلسه امتحان پایان نیمسال - تهیه کارنامه ترم و کل جهت ارائه به بخش‌های درون دانشگاه (با تأیید مسوول آموزش دانشکده) و بیرون دانشگاه (با امضاء معاون آموزشی دانشکده) - تهیه گزارش دانشجویان برتر در هر ترم جهت تخفیف شهریه - تکمیل اطلاعات کاتالوگ رشته برای هر ورودی - بررسی نمرات گزارش نشده نیمسال‌های قبل در هر ترم و پیگیری آن از طریق گروه - صدور گواهی اشتغال به تحصیل به سازمان‌ها و نهادها - صدور گواهی تعداد واحد گذرانده و معدل کل برای دانشجویان شاغل به تحصیل - صدور کارنامه نیمسال و کارنامه ۲ نیمسال بنا به تقاضای دانشجو (به استثنا دانشجویان میهمان) - صدور گواهی رتبه در نیمسال برای دانشجویان شاغل به تحصیل - صدور نامه معرفی به سازمان‌ها، ادارات و کتابخانه‌ها برای دانشجویان شاغل به تحصیل برای استفاده از امکانات - تحویل کارت دانشجویی به دانشجویان - انجام سایر موارد آموزشی درون‌دانشگاهی با نظر معاون آموزشی دانشکده - اشراف کامل کارشناسان به آئین نامه های آموزشی و بخشنامه های الحاقی آن (همزمان با صدور آنان) جهت راهنمایی صحیح دانشجویان که لازمه این کار برگزاری کارگاه می باشد. - بررسی پرونده (شامل جدید الورود و تأخیری) از لحاظ ارائه نمودن اصل مدرک پایه معتبر، تصویر شناسنامه و کارت ملی، عکس و آدرس دقیق دانشجو، تاییدیه تحصیلی و فرم های ثبت نامی تکمیل شده (به انضمام تعهدات لازم توسط دانشجو) - بغل نویسی پرونده توسط کارشناسان، با توجه به مدارک درخواستی در ظهر پرونده و همچنین اعلام نواقص به دانشجو. - ثبت نام دانشجویان ورودی های جدید و تأخیری، شامل بررسی وضعیت مدرک پایه و تطابق آن، مطابقت مشخصات شناسنامه با لیست آزمون و رفع مغایرت - بررسی کارنامه کلی دانشجویان از لحاظ تعداد واحد اخذ شده در نیم سال های تحصیلی و بررسی وضعیت تحصیلی آنان از لحاظ آئین نامه (ماده 46 و تبصره های آن) و همچنین دانشجویانی که خلاء تحصیلی و عدم مراجعه داشته اند و اعلام به دانشجو بر اساس ائین نامه آموزشی، - انجام و بررسی و تطابق دروس معادل سازی شده براساس بخشنامه های مربوطه (در صورت داشتن معادل سازی) - بررسی وضعیت میهمانی، انتقالی و تطابق ریز نمرات دریافتی با نمرات ثبت شده در کارنامه به استناد مجوز های لازم(در دانشکده هایی که کارشناس خدمات آموزشی تعریف شده است این بند به عهده فرد مذکورمی باشد) - تکمیل فرم های مربوطه به میهمان و انتقال دانشجویان از جمله اعلام وضعیت، کارنامه، سند پذیرش و ... - ثبت و بررسی و نوع مرخص های دانشجو به استناد مصوبه شورا در کارنامه و سوابق تحصیلی دانشجو - صدور مجوز ماده 47 آئین نامه آموزشی و راهنمایی دانشجو در خصوص اخذ دروس ماده 47 - بررسی وضعیت دانشجویان ترم آخر (حتی در صورت داشتن معرفی به استاد)جهت تسریع در امر فارغ التحصیلی از لحاظ موجود بودن کلیه مدارک پایه اولیه و مدارک لازم جهت صدور مدرک در کمترین و کوتاه ترین زمان ممکن. لازم به تذکر است در صورت داشتن معرفی به استاد، میهمانی، انتقالی، معادل سازی، طرح ضیافت، سهمیه شاهد و غیره مدارک لازم آن در پرونده موجود باشد. و انجام کلیه موارد لازم برای فراغت از تحصیل دانشجویان ارجاع پرونده به فارغ التحصیلان دانشکده ها - الزام و پاسخ گویی به دانشجویان به منظور صدور گواهی های اشتغال به تحصیل، واحد های گذرانده شده، تحقیق و پژوهش - استعلام از آموزشگاه قبلی دانشجویان جهت اخذ تاییدیه و ریز نمرات تحصیلی مقاطع قبل (ویژه کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته) - در خصوص تنظیم شورا و درخواست مجوز از کمیسیون موارد خاص (واحد، استان و سازمان) با هماهنگی و مجوز مدیر گروه مربوطه قابل انجام می باشد. (از جمله درخواست کاردانی در رشته، مجوز معرفی به استادبیش از 4 واحد، افزایش سنوات، حذف پزشکی و ...) و بعد از اخذ مجوز لازم انجام مکاتبات جهت برطرف شدن مشکلات موجود - بررسی انتخاب واحد دانشجویان در خصوص عدم رعایت پیش نیاز و رعایت سقف واحد و ارسال نامه به دانشجویان در این خصوص. هرچند مسئولیت عدم رعایت پیشنیازی و همنیازی دروس بر اساس چارت به عهده دانشجو می باشد. - اعلام اسامی دانشجویان ممتاز جهت تخفیف شهریه - اعلام فارغ التحصیلان رتبه اول و دوم و صدور فرم 11 - گرفتن اخذ مجوز افزایش سنوات برای مشمولین وقرار دادن مجوز در اختیار کارشناس امور مشمولین واحد

 

شرح وظایف مسئول امور کلاسها
تهیه لیست حضور و غیاب و پوشه کلاسها(تئوری و آزمایشگاهی) قبل شروع هر نیمسال - هماهنگی و پیگیری امور مربوط به حضور و غیاب اساتید - تعیین کسری و جبرانی کلاسها از هفته ۱۰ به بعد و اعلام به اساتید جهت جبران - هماهنگی با نمایندگان کلاسها(دانشجویان) جهت امور مربوط به کلاسها - کنترل وسایل سمعی و بصری(اورهد، ویدئوپروژکتور، اسلاید، کیس های مورد استفاده در آموزش...) قبل از شروع کلاسها و در طول ترم هماهنگی با مدیر اموراداری در خصوص تعمیر به موقع وسایل و کنترل دقیق گارانتی دستگاههای کلاس - هماهنگی، پیگیری، پاسخگویی و تهیه برنامه ایاب و ذهاب اساتید مدعو و دانشجویان(خوابگاهی، بیمارستانها، آزمایشگاهها و ..) با واحد نقلیه بصورت روزانه و هفتگی - جوابگویی و هماهنگی و پیگیری امور مربوط به آموزش و کلاسها(تئوری و آزمایشگاه) در تمام زمینه ها به اساتید و دانشجویان - اطلاع رسانی های مورد نیاز مناسب(در بوردهای مربوطه)برای دستورالعمل های ارسالی از وزارتخانه، دانشگاه و یا تغییرات ایجاد شده در کلاسها - هماهنگی با اساتید جهت حضور به موقع در سر کلاسها - هماهنگی با دانشکده پزشکی جهت برگزاری زمان کلاسهای عملی و آزمایشگاهی دانشجویان - چک روزانه کلاسها و حضور و غیاب ساعتی اساتید - همکاری در برگزاری امتحانات - هماهنگی و همکاری در ارسال دعوتنامه های مربوطه به امتحانات جهت اساتید دروس نظری - همکاری در دریافت سئوالات اساتید - همکاری در پیگیری، تکثیر سوالات و آماده سازی برگه های امتحانی - همکاری در تحویل سئوالات و لیست حضور و غیاب امتحانات به اساتید در روز امتحان - هماهنگ بودن با مسئول آموزش در کلیه امور محوله - شرح کارهای انجام شده سرفصلی و در موارد مهم بصورت جزیی و هفتگی به مسئول آموزش
تنظیمات قالب